Wat kunt u verwachten na de injectie:

de injectie werkt echter al meteen pijn-verminderend dit is de werking van de verdovingsvloeistof en duurt meestal zo’n 2 uur. Het is dus normaal dat u na enkele uren weer meer pijn heeft. Sommige mensen hebben na de injectie blijvend al meteen minder pijn.

De ontstekingsremmer werkt pas binnen enkele dagen tot een week. Dit hangt o.a. af van de ernst van de ontsteking en de omvang van het ontstoken weefsel. De pijn neemt in de loop van dagen steeds meer af.

Bijwerkingen:

In de eerste dagen na de injectie kan er het gevoel optreden van:

1. Een “opvlieger” een blozend of roder gelaat, of het gevoel dat u te lang in de zon heeft gezeten. Dit effect kan soms enkele dagen aanhouden en verdwijnt vanzelf.
  2. Na de injectie met het corticosteroïd kan een verandering in de menstruatie optreden. Deze kan vroeger komen, heftiger zijn of langer duren. Dit is onschuldig, gaat vanzelf weer over, maar kan hinderlijk zijn. Vrouwen die ‘de pil’ gebruiken hebben meestal geen last van dit bijeffect.

Let wel: in de meeste gevallen zullen de hierboven beschreven effecten echter helemaal niet optreden.

Mensen met suikerziekte die hun bloedsuiker regelmatig (zelf) controleren kunnen kortdurend een iets of flink verhoogde glucosewaarde in het bloed aantreffen. Soms is het dan noodzakelijk om de dosering van de insuline aan te passen. Wanneer u “pillen” gebruikt voor de suikerziekte hoeft u niets aan te passen. Binnen enkele dagen zal de glucosewaarde weer snel de zelfde waarde hebben als voor de injectie.  Meldt daarom uw arts dat u diabetes heeft.

De bloeddruk kan in enkele gevallen tijdelijk iets hoger zijn. Het is raadzaam om controle van de bloeddruk voor aanpassing van de medicatie even uit te stellen, omdat na enige tijd de bloeddruk waarde weer dezelfde is als voor de injectie.

Als u andere dan genoemde bijwerkingen krijgt

zoals

• forse toename van de pijnklachten
  • koorts